vrijdag 9 maart 2012

Quilt "Fontein in Pompeii" in het Nederlands Tegelmuseum



De Quilt "Fontein in Pompeii" ( formaat 100 x 100 cm ) is te zien in de expositie

Moderne Quilts & Antieke tegels

in het Nederlands Tegelmuseum in Otterlo



De expositie is omvat tegels van het museum en zo'n 110 quilts geinspireerd op tegels.

De expositie loopt van 11 maart t/m 28 mei 2012.

openingstijden dinsdag t/m vrijdag 10 - 17 uur
zaterdag, zondag en feestdagen 13 - 17 uur

Nederlands Tegelmuseum
Eikenzoom 12
6731 BH Otterlo
www.nederlandstegelmuseum.nl

Mijn quilt is ontstaan naar aanleiding van een quiltwedstrijd in 2009 van The Contented Cat en Crafty Quilter, quiltwinkels in Engeland. Daar was een verplicht blok gebruiken binnen de quilt en de maat 100 x 100 cm de eis. Het blokpatroon gaf mij het idee om een mosaiekvloer als in de huizen in Pompeii te maken met daarbij een fontein zoals ze daar 2000 jaar gelden in de woningen hadden. Ik had in Pompeii zoveel mooie tegelvloerresten gezien. Mijn quilt heeft 3 maanden in Engeland gehangen en de wedstrijd was zonder winnaars geweest dat jaar omdat er te weinig deelnemers waren. Vorige jaren deden er zo'n 20 quilts mee. Ik kreeg wel een mooi, dik stoffenpakket met mijn quilt mee terug gestuurd.
Nu dus te zien in het Nederlandse Tegelmuseum waar via het Quiltersgilde 110 quilts vanaf 15 x 15 cm te zien zullen zijn.








The quilt "Fountain in Pompeii"is on show in the exhibition

Modern Quilts & Antique Tiles"

in the Nederlandse Tegelmuseum The Dutch Tiles museum. Eikenzoom 12, 6731 BH, Otterlo
Exhibition is from 11/3 till 28/5/2012.
open tuesday till friday 10 - 17 hour
saterday, sunday and feastdays 13 - 17 hour

I made the quilt (100 x 100 cm) for a exhibition in the Contented Cat and Crafty Quiltershops in England in 2009. The block inspirered me to make a mosaicfloor like they had in Pompeii 200 years ago. I had seen a lot of tiled floors there. Now the quilt is on show in the Nederlandse Tegelmuseum with a 110 quilts from minimum seize 15 x15 cm to larger quilts

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Leuk Marjo! Ik was al van plan om naar het museum te gaan. We hebben een overnachitng van 20 op 21 Maart in Eerbeek en kunnen dan tegelijk de miniquilts in Dieren gaan bekijken.
In het echt is je quilt natuurlijk nog mooier!

Christel Sins-Camp zei

Ik ga morgen naar de TT en ben benieuwd naar jouw quilt "in het echt"! 110 stuks over tegeltjes; ik kan me er nog weinig van voorstellen...

christina zei

Ontzettend leuk dat ie nu hier mag hangen. Hier krijg je vast ook leuke reacties op.

Johanna Zweden zei

Schitterend en wat lijkt me dat een mooie tentoonstelling
Fijne zondag groetjes Joke

mia zei

Wat mooi in ontwerp en kleur, goed om deze tentoonstelling te kunnen combineren met de mini van het Gilde, gr. mia