maandag 7 mei 2012

Flora MacDonald op OEQC 2012


Hier nu de hele quilt "Flora MacDonald". De quilt is 90 cm breed  bij 130 cm hoog en gemaakt van katoenen en organza en een velourachtige stof voor de rotsblokken waar de distels op staan. De distels zijn gemaakt van losse bladeren van 3 lagen groene stof gequilt en de uiteinden tot staafjes gefestoneerd. De bloemen zijn op 3 laagjes  lila stof gequilt met 5 tinten lila garen en dus ook in 3D op de quilt genaaid Het woelige water om de bergen van de eilanden is geheel van 3 tinten grijse en licht blauwe organza en geheel met de hand gepatched en gequild. Het wit in de golven komt van de tussenvulling en van steward gillverf op de organza.



De wedstrijdquilts hingen dit jaar rug aan rug aan stalen draden.



Omdat de quilts (natuurlijk) niet de zelfde maten hebben hingen ze rug aan rug met de etiketten zichtbaar wat geeft dat ze scheef ten opzichte van elkaar hangen en de rug dus zichtbaar is onder de andere quilt uit. Mijn quilt hing dus knus met nr. 164 de quilt "Twisted Texel" van Joke  Kooman. Onder mijn quilt hing dus het etiket van de quilt met het woord Texel terwijl mijn quilt duidelijk met de bergen geen Texel is. Maar doordat de quilts bij de doorgang van de ene zaal naar de andere hingen hadden ze goed de ruimte om bekeken te worden.



Er werd vooral veel gekeken naar de golven die tegen de boot sloegen dus die laat ik nogmaals zien. Verdere details en het verhaal achter de quilt staat in het stukje hieronder, ook met het label Flora MacDonald.



Quilt "Flora MacDonald" was on show at  the Open European Quilt Championships 2012 in Veldhoven, The Netherlands from May the 3 till 6  2012. Quilt is 90 by 130 cm and made of cotton and organza and a velvet material for the rocks on wich 3 D thistels are quilted.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ik heb hem heel goed kunnen bekijken,en inderdaad was het soms wat storend dat de achterkant van een andere quilt te zien was. Maar het is een bijzondere quilt geworden! Wat ik vooral mooi vond waren de golven, en zeker niet vergeten de distels! Een prachtig werkstuk!

mia zei

Heel jammer maar voor het eerst in tien jaar ben ik niet naar de Europese geweest en heb dus weer veel gemist, je quilt ziet er spannend uit, het ophanggebeuren lijkt me best verwarrend, gr.mia

christina zei

Oh wat heerlijk met die beschrijvingen erbij en de dvd die ik van alle quilts heb gekocht. Nu kan ik het rustig allemaal nog es nakijken.

We hingen wel op een hele prominente plek he. Onze rij staat zelfs op de pagina van de tt.

Enne: ontzettend leuk jou te hebben ontmoet.