dinsdag 18 februari 2014

Textiel in museum en op TV

 
Afgelopen week ben ik naar de FONG LENG Fashion & Art Tentoonstelling in het Amsterdam Museum geweest. Heel mooi om die beroemde jurken nu in het echt te zien. In 2 zalen werden de jurken op paspoppen getoond. Sommige draaide rond zodat je de kleding van alle kanten kon zien en bestuderen.

 
Ik vond vooral deze jurk met doorgestikte lijnen als in een quilt erg spannend. 

 
Natuurlijk was de beroemde jurk van Mathilde Willink , nu in de collectie van het Amsterdam Museum, er ook. De jurk draaide rond maar het liefst zou ik de jurk nog verder willen uitvouwen om de grote cirkel van de rok te bekijken. Verder nieuw werk van Fong Leng in de vorm van wandschilderijen en interieurstukken.
De tentoonstelling is er nog tot 16 maart 2014.
 
Vandaag begint op BBC 2 weer de Sewing Bee kledingmaak wedstrijd op tv. 21.00 uur
Om weer allerlei kneepjes van het vak op te doen.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat een leuke tip Marjo, hier ga ik zeker ook naar toe! Ik had er al eens gezien in de collectie van het toenmalig Scheringamuseum, ,maar nu weer opnieuw te bekijken!

marjolijn zei

Oh, dat lijkt me geweldig om te zien. Ik was vroeger al fan van haar jurken.