zaterdag 1 maart 2014

WATERSTRAAL

Voor quiltgroep www.de-Uitdaging.blogspot.com  met dit keer het 30 bij 70cm staand formaat en thema Beweging heb ik  een waterstraal uit de kraan komend in textiel uitgebeeld. Op een achtergrond van een tegelwand van grijze stof stroomt het "water" uit de kraan in een gootsteen. Daarbij maakt water een draaiende beweging van bijna aparte waterstraaltjes die samenvallen in een plens die cirkelvormig naar buiten uitvloeit.

 
De achtergrond heeft gequilte voegen in verschillende tinten wit en creme en de kraantuit is van een kopergroene stof. De kraantuit en de waterstraal is 3D op de achtergrond geappliceerd.
De waterstraal is gemaakt van opgerolde stroken plastic (huishoud) folie. De rollen zijn door elkaar gevlochten. Het "water"onderaan is van een matte plasticfolie in cirkels geplooid vast gequild op de ondergrond

 
Ik ben altijd al gefascineerd van water, hoe het beweegt en hoe het zich vormt dus met dit thema was het weer ideaal om aan mijn waterpassie toe te geven. Voor het bestuderen  van hoe een waterstraal uit een tuit gaat heb ik verschillende foto's gemaakt en de foto's van het water uit de regenton waren de beste omdat de donkere achtergrond het beste resultaat gaf.

 
Nu nog eens uitzoeken hoe de digitale camera met tijdinstellen werkt om een mooie waterstraal met langere sluitertjd te fotograferen zodat het neer storten van water ook zo op de foto komt als ik vroeger had met de oude camera.


1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Fijn, dat je toch nog even tijd had, om dit mooie werkstuk te maken! Heel goed bedacht!