donderdag 22 mei 2014

As the Crow Flies - in een rechte lijn

 
As the crow flies - In een rechte lijn
30 x 70 cm

Voor de quiltgroep www.de-uitdaging.blogspot.com  heb ik voor het thema "Vogelvlucht" deze quilt gemaakt. Bij Vogelvlucht dacht ik direct aan de engelse uitdrukking "as the crow flies" wat hemels breed of in een rechte lijn betekend. Omdat ik ga verhuizen en daardoor weinig tijd heb om te quilten heb ik de plattegrond van ons brinkdorp getekend op witte katoen met textielstiften.Daarbij heb ik een aantal gebouwen en straten die belangrijk waren in mijn leven getekend en gequild. Straten en spoorlijn machinaal met letters aangegeven. 4 schaduwen van vogels vliegen de kortste route van ons huidige naar onze nieuwe huis. Vogels schaduwen zijn van organza en daarop tule.


 
 
Bovenaan de quilt staat de straat waar we gaan wonen naast het viaduct.

 
 
In het midden is goed te zien dat we een brinkdorp zijn met een slingerende binnenring. Linksboven het Raadhuis van de architect W. Dudok waar we zijn getrouwd.

 
 
Onderaan het stratenplan waar we nu wonen met de lagere school waar ik op heb gezeten en de basisschool in 2 gebouwen waar onze zoons zijn geweest.
 
 
As the crow flies: in a straight line.  For the quiltgroup www.de-uitdaging.blogspot.com I made this quilt 30 x 70 cm. theme: Birdsflight  We are moving house and this quilt shows the shortist way as the crow flies from our house to the new house. The quilts shows the streets and buildings that were important in my live.

2 opmerkingen:

mia zei

Wat een mooie combinatie van het Engelse gezegde en jouw stratenplan.
Knap dat je in al die drukte toch tijd hebt gemaakt om jouw bijdrage te laten zien.

Hannie de Beer zei

Een super idee!
Mooi weergegeven, en wat fijn, dat je tussen alle drukte dit nog hebt kunnen maken!