woensdag 28 oktober 2015

"The Irish" op de OEQC 2015 in Maastricht


Detail van quilt "The Irish, Celtic Dance"
120 cm rond

Morgen begint de Open Europese Quilt Kampioenschappen 2015 in de MECC in Maastricht.
Mijn quilt " The Irish" doet mee met de wedstrijd/tentoonstelling voor het thema: het volk.
Ik laat nu vast een klein stukje zien van deze quilt die 120 cm rond is. 
De Ieren wonen in Ierland.maar overal waar ze ook naar toe emigreerden namen ze hun dans mee.
Dus de Ierse dansvorm is wereld beroemd. 
Kijkend naar een DVD van een optreden van "Riverdance" zag ik een opname van de dansers van bovenaf gefilmd. De dansers dansten zo hard dat de rokken van de vrouwen als een cirkel draaiden en ze samen met de man een cirkel vormden. Op mijn quilt dansen de 8 dansparen in een cirkel om het middelste paar.
De rokken zijn van zelfgeverfde katoenen in tye dye techniek.
Ik ga zaterdag kijken hoe de nieuwe locatie is daar 200km en dus 3 uur treinen naar het zuiden.


De hele quilt is te zien op de
19e OEQC
29 oktober t/m 1 november 2015
MECC
Forum 100
6229 GV Maastricht

Hier nog een klein detail van de ronddraaiende rok. 

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Leuk, dat er ook een werk van je op de tt hangt. Ik ga morgen , en zal hem zeker goed bekijken!
Succes, en groeten Hannie

Ellen zei

Ga zondag de quilt bewonderen ,ben benieuwd.

Hannie de Beer zei

Vandaag je mooie werk bewonderd in Maastricht! Hij is prachtig! Alle quilts hangen heel ruim op volgorde. Het is een fraaie locatie. Ook nog gekeken bij de demo van Corinne, Hilde en Nienke , en natuurlijk weer wat materiaal gekocht!
Gr. Hannie

Maya zei

Ik ben benieuwd hoe de hele quilt eruit ziet...ga hem morgen eens bekijken...