donderdag 26 november 2015

Quilts bij Van der Lee, Hilversum


De sneeuw weegt licht
als ik bedenk
het is mijn sneeuw op mijn hoed
Quilt, 63 x 116 cm , 2008
n.a.v. Haiku van Kikaku, Japan , 17e eeuw

De quilt "Sneeuw weegt licht......" hangt nu bij de stoffenzaak "van der Lee" Stationstraat, Hilversum.

Ik heb deze quilt gemaakt voor de oproep van het Quiltersgilde om een quilt te maken n.a.v. een gedicht. Het gedicht zoals vermeld in de titel staat ook in de diagonale strepen op het luchtdeel van de quilt.
Vorig jaar heeft de quilt op mijn expositie op de "Handwerk en Quiltdagen"in Nieuwegein gehangen.
Deze beurs is er dit jaar  vanaf vandaag t/m 28 november  in de Beursfabriek Nieuwegein. Ik ga er deze keer als bezoeker rondkijken naar al het moois wat er is te zien.



Ook de quilt  "4 Elementen" is te zien bij "van der Lee" 
Deze quilt heb ik gemaakt voor de wedstrijd van het "The festival of quilts, Birmingham , GB in 2007.
Het is de 1e quilt die ik maakte op een quiltnaaimachine.
Het thema was 4 elementen en ik heb hiervoor een vierkant gekozen waarin een cirkel zit. De cirkel  is weer onderverdeeld vanaf linksboven 2 driehoeken  Aarde en Vuur. daarnaast een
vierkant met Lucht en daaronder een rechthoek met Water. Aarde is een berg waar Vuur in de vorm van een lavastroom naar beneden stroomt. De Lucht in het vierkant is uitgebeeld door wolken van organza. Daar waar de lava in het Water komt ontstaan rimpels in het water en golft het water naar de rand van de cirkel.


Vier Elemeten
Vierkant, Cirkel, Driehoek, Rechthoek
Aarde, Vuur, Lucht , Water

quilt 113 x 111 cm, 2007



2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Leuk Marjo, en ook gezellig om je nog even te ontmoeten in Nieuwegein. Tot hoe lang duurt de tt. in Hilversum?

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

De 2 quilts zullen daar de hele winter hangen. Nog geen einddatum afgesproken.