woensdag 26 oktober 2016

TWENTY20, Cricketmatch op OEQC 2016


TWENTY20, Cricketmatch
Quilt: 2016, 150 x 90 cm

Dit is dan de hele quilt zoals deze was tentoongesteld op de Open Europese Quilt Championship 2016 in Maastricht. Het verhaal over de quilt en de uitleg van het cricketspel staan in de vorige blog verhalen van afgelopen week ook met het label:  OEQC, cricket en tentoonstelling, terug te vinden op dit blog.
Het was weer een mooie tentoonstelling van zo'n 150 wedstrijdquilts en een totaal van 700 quilts van veel exposanten. Veel werk daarvan had ik al eens gezien omdat zij in de afgelopen 20 jaar al eerder op de OEQC  te zien waren maar ik kom er sinds 2002 dus was er nog genoeg "nieuws"te zien.
Thuis lijkt de quilt Twenty20 behoorlijk groot maar op de tentoonstelling met een aantal beddenspreiformaat quilts er naast oogde het toch nog niet zo groot
Hij hing wel mooi, net links van het middenpad op de 3e rij dus al goed te zien als je de trap af kwam de grote zaal in.



De quilt was met onderlat ingeleverd waardoor hij mooi recht hing. Was wat lastig met het naar huis meenemen zondagavond in de trein want 4 uur ( weer eens vertragingen door aanrijdingen met een trein voor Eindhoven zorgde voor een 1 1/2 uur langere terugreis dan heen) maakte het wat lastiger in een volle trein
De onderste foto is van de FB van de OEQC en laat zien hoe de quilt hing tijdens de opbouw van de 1e rij quilts. Dan lijkt hij wel groot en van meerdere kreeg ik al mail dat ze hem herkende van mijn detailfoto's.


2 opmerkingen:

mia zei

Toch was je quilt een blikvanger tussen de andere quilts, maar van het spelletje snap ik nog steeds nix

Hannie de Beer zei

Het was zeker een blikvanger op de tentoonstelling! Hij had een mooie prominente plek! Ook ik snap niets van l die spelregels?