woensdag 23 mei 2012

Hilversumsche Cricket Club


Dit is het vaandel van de "Hilversumsche Cricket Club"

opgericht in 1883

en daarmee een van de oudste cricketclubs van Nederland.


Jammer genoeg weet ik niet wie dit vaandel heeft gemaakt maar het moet al erg oud zijn.
Het moet origineel geel met blauw zijn geweest, dit zijn de kleuren van de gemeente Hilversum.

 



Het borduurwerk van de hoofdletters H C C is met dik gouddraad gedaan en is nog bijna geheel in takt maar de ondergrond van banen geel en blauwe stof is heel kwetsbaar. en vooral het nu beige kraakt als papier. Advies over het conserveren zijn daarom welkom.


 Jubileumvaandel ter ere van 125 jarig bestaan.


Dit Jubileumvaandel heb ik als cadeau voor de cricket club gemaakt in 2008. Het hangt nu weer in ons clubhuis.
Afgelopen zaterdag heb ik mee mogen spelen met het Damesteam. Dit was Hilkamp tegen Groen Geel. Ik maak zelf hel veel foto's van alle leden van het Herenteam waar man en zoons in zitten maar dit keer heeft Paul foto's van mij gemaakt Batting en tijdens een run. (En ik raakte de ballen goed maar scoorde geen runs.)





Top picture is the Colours of the "Hilversumsche Cricket Club"
Dated 1883 and by that one of the oldest clubs of The Netherlands.


The "colours" is very old and fragile and is not on display at the moment. The textile neads conservation. Any advice is welcome.

For the 125 years jubilee in 2008 I made the Jubilee Colours. This is on display in our clubhouse.
Last saterday i was asked to play a cricketgame with the Lady's team. It was Hilkamp against Groen Geel. Most of the time it is me taking pictures of all the players of the man'steam where my husband and suns are in but now it was Paul taking pictures of me batting and running.


3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een erg leuke sport Marjo! Ik wist niet dat je die beoefende? Leuke opnames! Ook het vaandel dat jij maakte, mag er zijn.

mia zei

Het zou best wel eens net zo oud kunnen zijn als de club, mooi ophangen op een niet zonnig plekje en eventueel achter glas. wat oud is moet bewaard blijven, gr.mia

Anoniem zei

Ja dat vaandel is een stukje historie dat bewaard moet blijven.