donderdag 15 juni 2017

Toppunt van Geluk

Toppunt van Geluk
Marjo Stoeckart - van den Bor
Quilt, 40 x 60 cm, 2017

Voor de ArtqQiltgroep De - Uitdaging Heb ik het thema Geluk gekozen.

Tot vorig jaar zomer hadden we de stelling het toppunt van Geluk is
"met een Landrover Defender naar Scotland gaan en naar huis gaan als je zin hebt" .
 Dit naar aanleiding van veel fijne vakanties in Scotland die altijd weer te snel om waren voor ons gevoel. Ook na 4 weken hadden we nog geen echte zin om naar huis te gaan. Dus het ideaal was pas naar huis gaan als je zin hebt en niet omdat het moet. Nu is het anders.

Het toppunt van geluk is GEZONDHEID .

Voor mijn familie en iedereen die me dierbaar is en voor mij zelf.






Daarom heb ik het oude en nieuwe geluk samengevat in deze quilt.
Van 2 fotoprints op katoen heb ik een samenvoeging gemaakt waar de omgeving van die ideale auto in het landschap van de Schotse bergen overgaat. Voor de lucht een zelf geverfde katoen gecombineerd met "sparkling organza".



Onder de auto een beschilderde katoen met stoeptegelquiltpatroon ( het enige wat ik, met de letters,,op de machine heb gedaan).



Tussen de fotoprints zijn 4 tinten groen organza geplooid en op de hand gequilt.
Met daarop de woorden Gezondheid 4 x en in 4 talen. Uiteraard in het Latijn , de taal van de gezondheidszorg.  Verder in het Engels, Frans en Gaelic. Dit zijn stroken grijze tule met de letters op de naaimachine er op gestikt. De stroken zitten aan de zijkanten vastgenaaid op de quilt.


Hier een detail van de overgang van de ene gequilte fotoprint naar de andere.
De auto stond mooi te wezen op een parkeerplaats hier in de buurt net toen ik op zoek was naar een plaatje precies onder deze hoek. Mocht de eigenaar van de auto  de foto zien heel bedankt voor het er zijn op het goede moment.

De foto van mijn 3 mannen in Scotland heb ik 7 jaar geleden genomen. Het is in de Highlands bij Glen Coo. De top van de Devil;s Staircase waar je een prachtig uitzicht hebt op o.a. de Ben Nevis. De Ben Nevis is met 1344 m de hoogste berg van Scotland en deze Munro hebben we 5-5 2005 beklommen toen hij nog half bedekt met sneeuw was. De Devil's Staircase is een bergovergang om van het ene dal, Glen Coo, naar Fort William te lopen als in de West Highland Way.
Bovenaan staat een Cairn een stapel stenen waar iedereen een steentje bij voegt die langs komt. Van ons 4 ligt er ook stenen. Dit was in de zomer en wat nu blijkt de laatste vakantie in Scotland met ons 4en.

4 opmerkingen:

mia zei

Geluk is ook de herinnering bewaren en koesteren.

Hannie de Beer zei

Wat gisteren geluk was, kan vandaag al veranderd zijn. Zoals Mia schrijft, is geluk vooral ook mooie herinneringen bewaren, zoals je in dit werkstuk hebt gedaan...

Linda Huiskes zei

Zo snel kan je toppunt van geluk dus verandere.van een mooie vakantie naar nu maar 1 geluk/ wens van een goede gezondheid. Wandkleed ziet mooi uit.hele mooie herinnering .

Unknown zei

Ontzettend mooi Marjo . Gezondheid is inderdaad het toppunt van geluk en je hebt deze fijne herinnering met je mannen prachtig vastgelegd. Het ontroert me , je werk en ook dat je tussen alle zorg door tijd hebt gevonden om dit te maken. Je zorg en liefde straalt er vanaf.