vrijdag 5 januari 2018

Herinneringen


Herinneringen
quilt, 60 x 40 cm, 2017


Nostalgie: "Heimwee, verlangen naar dat wat geweest is" volgens Van Dale woordenboek.

Het 38ste thema voor Art Quilt groep De- Uitdaging is Nostalgie.
Ik heb daarvoor maar de doos met borduurwerkjes die ooit op de kleding van mijn zoons zaten opgezocht. Een doos vol zelfgeborduurde en op vakantie gekochte badges.
Dan komen er heel veel fijne herinneringen boven. Herinneringen aan vakanties en momenten waarop de kleding gedragen is .Ze waren soms om een vlekje weg te werken maar vooral om eigenheid aan de kleding te geven. En de afbeeldingen groeide qua onderwerp mee met de interesses van de jongens. 



Voor deze quilt heb ik ze gegroepeerd per kind rond 2 foto's van foto's op katoen geprint van de wieg waar ze allebei in gelegen hebben.  Rechts van elke wiegfotoprint is een fotoprint op katoen van de behangrand. Links een strand met spelende kinderen van Laura Ashley en rechts Thomas the Tank Engine.


Hier de foto van de wieg waar ook oma Fie (nu bijna 90) in heeft gelegen. Met door mij gemaakte bekleding en ik wist niet dat we 2 keer een zoon zouden krijgen.


Van Peter Rabbit tot ridders, van de pinguïns op de baby badhanddoek tot Thomas the Tank Engine.
Favoriete LEGOLAND poppetjes en daar tussen stofjes van kleding en slaapzakken die ik heb gemaakt.


Het is een veelheid van borduurwerkjes en stofjes uit het verleden van ons gezin geworden met ook nog naamlabels uit hun kinderjassen.
Ik heb ze nooit weggegooid toen de kleren niet meer pasten en nu worden ze zo als fijne herinneringen bewaard.


Zoons in LEGOLAND DENEMARKEN 1993

5 opmerkingen:

Aart zei

Wie wat bewaard, die heeft wat!! Mooie herinneringen.

Eke zei

Wat heb je veel bewaard en wat een mooie herinneringen heb je zo bij elkaar gebracht. Echte nostalgie, goed gedaan Marjo!

Unknown zei

N hele verzameling van herinneringen! Voor jou ook heel persoonlijk en daarom mooi!

mia zei

wat een schatkist heb je met mooie momenten

miekequilt zei

Wat leuk dat je alles bewaard hebt. Daar heb je nu een prachtige quilt van gemaakt!