maandag 2 december 2013

Quilt " Einde van de Wedstrijd" in Quiltnieuws 118

 
Einde van de Wedstrijd
 50 x 50 cm, 2013
 
Soms wil er van alles misgaan en anders gaan dan je hoopt en zit je in een dip, maar dan komt de nieuwe Quiltnieuws en wordt je weer wat vrolijk. Want behalve dat het altijd leuk is om te lezen wat er in onze quiltwereld gebeurd stond mijn quilt "Einde van de Wedstrijd" in het artikel over de Algemene Quiltersgilde Tentoonstelling 2013 in Alkmaar afgelopen september. Foto op bladzijde 7 en de tekst erbij op bladzijde 8.
Voor verhaal achter de quilt zie het label Einde van de wedstrijd in mijn labellijst.

 
Nederlandse Hexagon Driehoeken met het thema Movement
op de The Festival of Quilts 2013 in Birmingham
mijn bijdrage is "Tandwielen " rechts boven rechter hexagon.
 
Op blz 61 van de Quiltnieuws 118 staat een stuk over de deelname van het Nederlandse Quiltersgilde aan het Festival of Quilts 2013 in Birmingham. Daar was ik ook voor geselecteerd en heb ik de hele verzameling van landen Hexagons gezien aan het begin van mijn vakantie.
Voor het verhaal achter deze Driehoek quilt zie het label Movement , Tandwielen.


 
Flora MacDonald
80 x 120 cm, 2012
op The Festival of Quilts 2013, Birmingham, UK
 
In het zelfde artikel van Inge van Schoonderwoerd meldt zij zo'n 10 Nederlandse deelnames aan dit festival.Quilt " Flora MacDonald "deed er mee in de catagorie Quiltersgild, thema Transport.
 
 

Foto van blz 65 van Quiltnieuws 118
 
En als verrassing was er ook nog een foto van mij op de Regiodag Zeeland 21 november 2012 aan het werk als assistentlesgever voor de Workshop "Ik zie Ik zie wat jij niet ziet" van Hilde van Schaardenburg. Omdat er zo'n 120 deelnemers zouden komen had Hilde Corinne Zambeek, die de stoffen voor de workshop had geverfd, Wilma Tackenkamp en mij meegevraagd om gezamenlijk de grote groep uitleg te geven over de workshop. Wij hadden ook alle vier voorbeelden gemaakt voor de workshop.
De Quiltnieuws was dus als een Sinterklaas surprise waar steeds weer wat te vinden was.
Iedereen een fijne Sinterklaasfeest toegewenst.

Quilt "End of the Match"in the Quiltnews 118, the magazine of the Dutch Quiltersgild. But not only that the quilt in an article about the anual exhibition of the members of the quiltersgild  also a picture and text about the Dutch Hexagons of Triangles at the Festival of Quilts 2013. My triangle is on the right hexagon the top right. The text mentioned about 10 Dutch quilts on the show. My "Flora MacDonald" was on show in the quiltersgild catagory with the theme "Transport"
And as a surprise there was a picture of me in the magazine in the article about a workshop I helped with. Hilde van Schaardenburg gave a workshop at the Zeeland region to 120 people and ask Corinne van Zambeek, who dyed the fabric for the workshop, Wilma Tackenkamp and me to assist her.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ja, hoor ik heb het gezien, leuk om in het blad te staan! Proficiat.
En ook leuk, dat je in Birmingham hing en foto's maakte van de hexagons waaronder die van mij!
Ook een bijzondere regio dag was dit!

mia zei

Wat een leuke dag daar in zeeland, en natuurlijk de aandacht die je kreeg in het Gilde blad.

Nienke zei

Leuk allemaal!