woensdag 6 januari 2016

Ecoprint op stof voor het raam


Afgelopen november was ik met Mia bij Hannie voor een workshop "Ecoprinten op stof".
Het was heel gezellig en het ecoprinten op verschillende katoenen gaf een aantal mooie lappen. Sommige lappen waren een plaatje op zich. Zonde op er in te knippen dus heb ik er van 1 een raamhanger gemaakt.
De rechthoekige stof met een kleine zoom afgewerkt en daar in elke zoom een oude, roestige dus afgekeurde breinaald in gestoken. Het toeval wilde dat zijkanten 2 x precieus de maat van de breinaalden had. Of de breinaalden verder nog gaan roesten weet ik niet, ze zijn van zo verzameling van oma's maar dat kan bij dit werkstuk geen probleem geven. Voor andere lappen ga ik het idee van Nienke toepassen. Eerst de stof kopiƫren en dan met het papier uitgeknipt een compositie van de bladafdrukken maken.
De raamhanger hangt met dunne touwtjes voor het raam en geeft nog wat uitzicht op herfst met daarbuiten de grauwe januarilucht.


6 opmerkingen:

Wijmpje.blogspot.com zei

Wat is dat mooi zeg!

Aart zei

Mooie lappen Marjo! Eco-printen heeft mijn hart ook gestolen!

mia zei

Top raam hanger, leuk idee die oude roestige breinaalden.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

De lappen van oude lakenkatoen deden het nog mooier want de kleur is wat warmer naar het okergeel en de details waren ook beter op de stof achtergebleven.

Hannie de Beer zei

Ze zijn zeker goed gelukt!Mooi de raamhanger!
Je mag me toch eens uitleggen hoe dat idee van Nienke in zijn werk gaat?

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Het idee van Nienke op haar blog was om de stof te kopieren en dan de papieren versie te verknippen voor een compositie van in dit geval bladmotieven. Zodat je pas in de stof hoeft te knippen als je zeker weet hoe je het wilt hebben. Zij had het gedaan voor een werkstuk met zelfgeverfde stoffen waar immers elk stukje van de lap anders is.