dinsdag 23 augustus 2016

"Floris" Rutger Hauer in Kasteel Doornenburg


Volkskrant maandag 22 - 8 - 2016


Ik had de uitnodiging gekregen om bij dit evenement te zijn in Kasteel Doornenburg afgelopen vrijdag 
omdat mijn quilt "Floris" vorig jaar op de tentoonstelling over de tv-serie Floris te zien was. De tentoonstelling en ook dit evenement zijn georganiseerd door Mediadrome in Nijmegen. Het was een heel leuke tentoonstelling voor alle fans van de TVserie en Rutger Hauer in het echt ontmoeten leek mij echt wel speciaal. Er zijn in o.a. Telegraaf en Volkskrant pagina grote artikelen over dit evenement geschreven.

Maar omdat onze zoon de dagen er voor in het ziekenhuis was en zelfs een halve dag op IC zijn we niet gegaan. Het gaat weer wat beter met hem en vandaag is hij weer thuis. 

De quilt "Floris" heb ik in 2013 gemaakt voor het thema " muzikale verbinding" voor de Artquiltgroep De-Uitdaging.

 Floris 
quilt,50 x 50 cm, 2013

Mijn oom Kris van de Velden (links) speelde een rol in de tv-serie en mijn schoonvader heeft de muziek voor de tune en de afleveringen geschreven onder de naam Julius Steffaro.  En de held van de serie is natuurlijk Rutger Hauer (rechts) als Floris.Onderstaande foto is van de tekstborden van de tentoonstelling.


Om te voorkomen dat er allerlei vingers aan de quilt zouden komen had Mediadrome mijn quilt in de vitrine bij de ingang gelegd.

De 13e aflevering die gemaakt is van oude nog niet eerder gebruikte filmfragmenten en afgelopen vrijdag door Rutger Hauer werd onthuld is nog een poos te zien in Kasteel Doornenburg. zie www.kasteeldoorneburg.nl voor alle liefhebbers van de tvserie Floris.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een hele eer voor je schoonvader, maar ook voor jou quiltje , ik zag de tt. In Nijmegen. Echt nostalgie!

mia zei

Wat een prachtige waardering voor het werk van jouw schoonvader, maar ook voor het werk wat jij aan de quilt hebt gehad.