vrijdag 18 februari 2011

WAT MIJ BLIJ MAAKT

Dit is de eerste quilt van 50 bij 50 cm. die ik heb gemaakt voor de Internet quiltgroep De- Uitdaging.

Het thema was: "Wat mij blij maakt"

Toen ik van het thema hoorde wist ik het meteen. Dat is mijn rugzak. Ik heb al zoveel mooie wandelingen gemaakt met deze tas in Great Britain dat ik er geen afscheid meer van wilde nemen na de vakantie. Ik gebruik deze tas nu elke dag als mijn "handtas". De tas gaat al 9 jaar overal met mij mee naar toe. Behalve als er een echte handtas vereist is zoals naar de opera.
De tas heeft badges als aandenken van mijn reizen. Van kant en klaar gekochte tot zelfgeborduurde. Badges van Zweden, Ierland, Snowdon in Wales, De 3 peak challenge met de Ben Nevis, Snowdon en de Scafell Peak met de data ( niet direct achter elkaar dus) en Hadrian's Wall Walk en de Schotse Thistle staan er op.
De tas is een papieren copie van een foto met boeklon beplakt en op de quilt genaaid. De rest van de quilt is een berglandschap met fotoprints van onze zoons aan de Ierse westkust en Paul en ik op de Slieve Donard (hoogste berg van Noord-Ierland). En dat in een landschap van varens.
Deze quilt werd het begin van een hele serie n.a.v. de de-uitdaging .blogspot.com thema's.

6 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ik weet het nog Marjo. een heel goede eerste bijdrage!
En proficiat met je blog Hij komt in mijn lijstje zodat ik regelmatig kan neuzen!

Anoniem zei

Hallo Marjo
Wat leuk dat je ook een blog bent begonnen. Je zult zien dat het je veel plezier geeft en hoe leuk het is om reacties te krijgen. Ik had dit quiltje van De Uitdaging nog niet gezien en vind het erg mooi geworden.Knap dat je meteen wist hoe je het thema zou gaan invullen. De meesten hadden daar veel moeite mee.
Veel succes op je blog! Om het goed te laten lopen moet je eigenlijk elke week 1 of 2 keer iets nieuws laten zien, is mijn ervaring.
Groeten, Tonny

Hilde van Schaardenburg zei

Beste Marjo,
ha, die knoop is doorgehakt, gefeliciteerd!
hartelijke groet Hilde

Ellen zei

Welkom in blogland!ik ga je volgen
Groet Ellen

mia zei

Hoi Marjo, welkom in blogland en dat je maar hele leuke en mooie verhalen en foto's kan laten zien.
gr.mia

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Hoi Marjo,
Gefeliciteerd met je blog, ziet er goed uit, hoop veel van je te lezen én zien. Succes.