maandag 5 december 2011

Quilt "Dreamline Colors" in de Quiltnieuws 110

Mijn quilt "Dreamline Colors" staat in de nieuwste Quiltnieuws nr. 110 linksonder op bladzijde 5 in het artikel van Leny de Jong over de Algemene Leden Tentoonstelling in Leiden (2011).
Zij schreef hierover een mooi en uitgebreid artikel. De tentoonstelling was weer mooi samengesteld en met hulp van veel anderen opgehangen door Stien Flipse en Wilma Tackenkamp.
Daarbij hingen er 3 quilts erg mooi bij elkaar en dat is de reden dat een foto van deze 3 quilts in het artikel in de Quiltnieuws 110 staat. Ik hoorde tijdens de tentoonstelling ook veel reacties op de combinatie van deze quilts naast elkaar. Het leek ook net alsof ze voor naast elkaar hangen bestemd waren maar ik ken de andere quiltsters niet.
Van de linkse quilt was zelfs een kaart te koop, die te zien was tussen de linkse en middelste quilt.
Voor de quilts was veel ruimte maar het lukte mij niet om de quilts alle 3 in een keer recht van voren te fotograferen vandaar de foto's van opzij. De afbeelding in de quiltnieuws is ook niet de foto zoals ze hingen in de Pieterskerk maar 3 losse foto's want de naambordjes staan er niet bij en de formaten van de quilts zijn niet gelijk.
Het zijn nu de enige 3 quilts in de Quiltnieuws 110 die wel frontaal gefotografeerd afgebeeld zijn maar niet voorzien zijn van de namen van de quilts en de maaksters. In de reactie van Leny de Jong op mijn mail was dat het hier ging om hoe mooi de tentoonstelling was samengesteld en niet om de quilts zelf. De tentoonstelling was zeker mooi samengesteld en dat heb ik Stien en Wilma toen ook al verteld. Nogmaals mijn complimenten. Het is jammer dat nu ik een keer met een quilt in de Quiltnieuws sta het anoniem is. Dus bij deze op mijn blog.

The Quilt "Dreamline Colors on the exhibition of the Quiltersgilde in the Pieterskerk in Leiden, the Netherlands 9 till 14 september 2011.
It is now in the magazine Quiltnieuws of the Dutch Quilters Gilde number 110 on page 5.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ja dat is zeker jammer, er hadden best de namen bij gemogen! Ik heb ze in Leiden al bewonderd. Zo mooi, alsof ze voor elkaar waren gemaakt.
Hoe dan ook: ze hingen prachtig en het artikel was ook positief. Gelukkig kunnen we hem nu bewonderen mét je naam erbij!

marjolijn zei

Ja, het was me al opgevallen in het Quiltnieuws. Leuk te weten dat deze van jou is. Wat heerlijk toch al die prachtige overloopkleurtjes te zien. Mooi gequilt ook.
gr. Marjolijn

christina zei

Dat kan ik me voorstellen dat je dat jammer vind. En terecht. Ik ben er niet geweest maar vond de foto's in QN ook zo mooi.

mia zei

Jammer dat ze jouw naam zijn vergeten, gelukkig sta je er wel in en dat is toch heel leuk voor jou en de mensen die je werk kennen. gr. mia