donderdag 4 oktober 2018

Dudok Stadsbouwmeester in de krant


Op 3 oktober 2018 stond mijn quilt "Dudok Stadsbouwmeester " in de krant.
De regionale krant de Gooi en Eemlander had een 2 pagina groot artikel over de tentoonstelling die het Dudok Architectuur Centrum wil organiseren komend jaar.
Ik was de week er voor gebeld door de directeur van het DAC . Zij had  mijn quilt op het internet gevonden. (als je de zoekopdracht dudok stadsbouwmeester gebruikt zie je direct bij de afbeeldingen mijn quilt en hoe deze hing op de Miniatuurquilts tentoonstelling van het Quiltersgilde in 2015 in Hilversum.)
Ze vroeg of ik mijn quilt wil uitlenen voor de komende tentoonstelling. Met alle plezier.


En dinsdag belde mijn schoonzusje. Je quilt staat in de krant.  In het artikel wordt mijn quilt  genoemd als een voorbeeld van inspiratie door  Dudok. Dat krijg je als mijn man en zoons en ik zelf op een door Dudok ontworpen school hebben gezeten en getrouwd ben in zijn meest bekende ontwerp, het Raadhuis. We woonden 26 jaar tegenover een Dudokschool en nu kijken we tegen het viaduct aan dat ook door hem ontworpen is. Altijd is hier wel een ontwerp van Dudok dat het uitzicht bepaald.
Voor het verhaal bij de quilt zie het label Dudok Stadsbouwmeester
Hieronder foto's van het tekstgedeelte.



1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Wat leuk Marjo! Een hele eer zo. Je kunt met recht trots zijn op je stad en werk!