zaterdag 16 oktober 2021

EQA Picture Exchange, Waterfall en Toppunt van Geluk op Expositie Quiltersgilde Patchwork & Quiltdagen 2021


Op de Patchwork & Quiltdagen 15 t/m 17 oktober 2021 in Rijswijk  hangen 3 quilts van mij in de tentoonstelling georganiseerd door het QuiltersGilde. 

Bij de European Quilt Assosation : Picture Exchange hangt  mijn "Waterfall"



Het is een samenwerking tussen Europese quilters waarbij er ieder n.a.v. een helft van een foto ( in mijn geval de foto van de Ravenna Schlucht, waterval in het Schwarzwald.) in een textiele vorm omzet met formaat 20 x 40 cm.


 De linkerhelft is gemaakt door Kamila Glowczewska _Cielsielska uit Polen.



Omdat ik deze foto al langere tijd wilde uitwerken in textiel heb ik de watervalfoto ook geheel uitgevoerd. 



Impressie van de tentoonstelling.

 

Zo zien 2 verschillende  quilts met zelfde uitgangspunt er uit .



"Toppunt van Geluk" hangt bij de thema quilts: " Thema Over de top" 

Hier letterlijk . We waren in de Schotse Highlands met een wandeltocht over de Devil's Staircase  bij Glen Coe die over de top een prachtig uitzicht gaf op de hoogste bergen van Scotland. Op die bergen waren we jaren daarvoor al op geweest.  Maar over een top gaan is stilstaan op de top en genieten van wat er te zien is voor we over de top verder gaan.

Het is een quilt gemaakt voor het thema "Geluk" voor Artquiltgroep De-Uitdaging in 2017. Zie  marjostoeckart.blogspot.com/search/label/Toppunt%20van%20Geluk  voor het verhaal over deze quilt. De link laat het verhaal in een post onder deze post zien.



Het is altijd leuk  / fijn om te zien dat mensen kijken en praten over je quilt. De dames wilden graag weten hoe ik de quilt gemaakt had. Dus graag uitleg gegeven en het verhaal over de quilt verteld.  Het is voor mij een heel belangrijke quilt vol emotie en vol fijne herinneringen.

 


 QuiltersGilde bedankt weer voor het organiseren van de EQA Picture Exchange en de Miniatuurquilt Tentoonstelling. Fijn dat het na de zwaarste tijd van de Corona pandemie weer kan.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Een prachtige verwerking Marjo, ook van je maatje. Samen gevoegd tot een fraai geheel! leuk om ook ander werk van je daar te zien.
Jammer genoeg kan ik er niet heen...