maandag 16 juli 2012

Afscheid van Mijn Tas


Hier was mij rugzak nog nieuw en ook al was  hij voor vakantiewandelingen gekocht kon ik er na de vakantie geen afscheid meer van nemen. Want het is een tas met zoveel vakjes en draaggemak  Er kwamen steeds meer badges op van de bergwandelingen b.v Schotse vlag met de tekst Ben Nevis 1344m. 5-5-2005( hoogste berg van Schotland) Snowdon 1085m.( hoogste berg van Wales)  en de hoogste  berg van Engeland de Skafell Pike 973m. Een badges met de kaart van Ierland met onze 2 rondreizen er op geborduurd en een eland uit Zweden en een zelf geborduurde badges over de Hadrians Wall Walk (125 km.)



En nu hangt de tas aan de kapstok, afgedankt. De badges rafelen al een tijdje en de binnencoating is verpulverd dus de tas was dus niet meer waterdicht. Toch kan ik maar moeilijk afscheid nemen vandaar dat hij nu voor even aan de kapstok hangt. Ik heb een nieuwe tas, na lang zoeken, want waarom maken ze een perfecte tas niet gewoon na 9 jaar nog steeds. Dit weekend dan toch maar de nieuwe tas in gebruik genomen nadat de nieuwe badges uit Schotland er op zijn genaaid. Deze waren door Sascha voor me mee genomen tijdens haar vakantie. Wij gaan deze zomer niet dus ik ben heel blij met de nieuwe badges op een nieuwe tas.



Hier zie je hoe Mijn Tas dus mee reisde naar Berlijn, en dat ik dus overal water fotografeer. En Paul dus heel soms mij.


Mijn Tas was al eerder onderwerp van een quilt voor www.de-uitdaging.blogspot.com voor het thema: Wat mij blij maakt. Toen wist ik direct wat ik voor het thema zou gaan maken. Voor het hele verhaal zie op dit blog en bij De-Uitdaging bij Wat mij blij maakt.



Maar ook voor Crossroads, een thema voor de Nederlandse  bijdrage van het Quiltersgilde voor het Festival of Quilts 2012 in Birmingham GB was het direct duidelijk. Een laatste hommage aan mijn tas. Een foto op textiel van de tas zoals hij staat tegen een wegwijzer in een (Schots) heide landschap. Welk pad zullen we gaan? Dus:  Crossroads, Which Way to Walk. 20 x 50 cm. De quilt kwam vandaag terug, Niet geselecteerd. 14 aanmeldingen en 10 plaatsen. Maar dan mag de quilt als hommage aan de tas vol herinneringen aan vele fijne wandelingen en mijn maatje zijn voor 9 jaar in de kamer hangen.



Goodbye to My Bag:
Hommage to a rugzack that was a nice and handy compagnon for 9 years. The bag is not watertight anymore and threads are hanging of the badges. I had to bye a new one but it feel's sorry to put away the bag. So this is a "Hommage" to a bag that was twice the subject of my quilts.  The square quilt 50 x 50 cm is  What makes me Happy. More text see Wat mij blij maakt on the items on the list on the right of this blog. The second (20 x 50 cm) is a new quilt I made but was not selected for the Dutch selection of the Quiltersgild for the Festival of Quilts 2012 in Birmingham. It is called Crossroads, Which Way to Walk. It shows my bag on a textile picture leaning to a post in a heather(scottish) landscape.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een tas met een hele interessante geschiedenis! Dat moet zijn opvolger nog waarmaken?

christina zei

Dat is pas een tas met geschiedenis en gedeelde herinneringen. Kan me voorstellen dat je er moete mee hebt, want het valt niet mee om een mooie tas met veel vakjes te vinden.

Anoniem zei

Ja het is soms moeilijk van bepaalde voorwerpen afscheid te nemen. Dit is een tas met een hele geschiedenis.