zaterdag 22 oktober 2016

Nog 1 dag OEQC 2016


Detail van TEWNTY20, Cricketmatch
Quilt 150 x 120 cm

Zondag is het al weer de laatste dag van de OPEN EUROPEAN QUILT CHAMPIONSHIPS 2016 en ga ik kijken hoe mooi alle quilts hangen in de MECC in Maastricht. 
Hier nog een detail van de quilt. Het is het hoofd met crickethelm van de Wicketkeeper. De helm is hier van vilt  maar de echte is van kunststof en moet hoofd en vooral gezicht beschermen tegen de harde cricketbal. Voor de kin zit een stangensysteem van geplastifiseerd metaal met een plaat over oren en slaap. Het geheel zit met een strakke band onder de kin.


Op de open dag van  QUILTKOMPAS www.quiltkompas.nl  heb ik de stof "Haiku" clover  van Moda gekocht. Ik had deze al gezien op de beurs bij de Stand van Ineke Schotanus. Zo een mooi design maar wist niet wat ik er mee wilde doen. Tot ik in een winkel een sjaal tegen kwam die me weer deed denken aan dat Haiku- stofje. Toen dus naar de Open Dag en daar 75 cm gekocht en samen met de sjaal stof dit hes voor mijzelf gemaakt. (op de foto komt de kleur van de sjaal niet goed over want ze past veel beter bij Haiku dan nu op de foto)
Het was een heel gezellige open dag bijeenkomst en uren gezellig gekletst en met andere (quilsters) alle mooie stoffen nu eens aan de meter bekeken. Samen met een ander nog een serie fat quarters voor haar uitgezocht en nu benieuwd wat haar lapjes gaan worden in een quilt.
Ineke staat op stand plaats 1 op de OEQC in de MECC in Maastricht en ik zal zondag het hes dragen en aan haar laten zien. 



1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Vrijdag heb ik je quilt goed kunnen bekijken, mooi en interessant ! Hij had een goede plek. Jammer dat ik je niet kon ontmoeten!