maandag 13 mei 2019

Dudok, Stadsbouwmeesterquilt op Dudok tentoonstelling 29 mei t/m 25 augustus 2019

  
Dudok, Stadsbouwmeester
Quilt 50 x 50 cm, 2015

Mijn quilt is te zien op de Tentoonstelling "De Alledaagse Dudok" van het
Dudok Architectuur Centrum,
Dudokpark 1 in Hilversum.

Het D.A.C. is onder in het Raadhuis. 
De tentoonstelling is onderdeel van de hele tentoonstelling over werk en leven van de architect
W.M.  Dudok.
De Alledaagse Dudok tentoonstelling is van 29 mei (opening) t/m 25 augustus 2019.

Voor het verhaal over de quilt met de 4 scholen van ons en de zoons en het gebouw waar we trouwden zie Label:  Dudok.



Ik werd door de organisatoren van de tentoonstelling benaderd , Zij hadden mijn quilt via googlen gevonden. ( Mijn quilt heb ik gemaakt voor de Miniatuurquilts tentoonstelling van het Quiltersgilde 2016 gemaakt en was daar in de Regenboogkerk in Hilversum.) Afgelopen najaar kwam er een oproep om voorwerpen met betrekking tot Dudok uit te lenen voor de tentoonstelling in de lokale krant. Daar stond mijn quilt dus met foto en tekst er over als voorbeeld bij.


In het DAC hangt dit krantenartikel aan het prikbord bij de ingang.


Afgelopen vrijdag werd ik gefilmd tijdens een interview voor de film die ze laten zien op de tentoonstelling. Daarbij stond ik buiten op de plek waaruit ik zelf mijn foto voor het ontwerp op de quilt had gemaakt. Heel benieuwd hoe de opnames verwerkt worden na het vele malen stoppen voor het passerend vrachtverkeer. Na mij was een mevrouw wiens man een schilderij had gemaakt van het Raadhuis gecombineerd met het portret van W. Dudok. Hieronder de opname van een andere kant van het Raadhuis.



4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Geweldig Marjo, een hele eer om uitgekozen te worden, en mee te mogen doen met de expositie!
Als het me lukt ga ik kijken. Hilversum is goed te doen met de trein!

miekequilt zei

Wat leuk dat ze jou gevonden hebben, Marjo. Je quilt past er prachtig bij, zo te zien.

Bianca zei

Wat spannend allemaal en super leuk!

mia zei

Net als hierboven wat leuk dat je daar mag hangen en een filmrolletje? Spannend.