vrijdag 7 juni 2013

Vakantie Herinnering

 
Keltisch Vakwerk
20 x 30 cm
 
 Het lijkt er op dat de zomer nu gaat beginnen. Afgelopen woensdag zat ik bij Mia ( www.miadevos-weber.blogspot.nl/ ) heerlijk in het zonnetje en hadden we het uiteraard over quilts van nu maar ook van vroeger.  We zitten samen in de internetquiltgroep De-Uitdaging (www.de-uitdaging.blogspot.com) en hadden het over hoe we in de quiltwereld en in de De-Uitdaging kwamen.
Mia heeft de groep met behulp van Wil opgericht en ik ben er eigenlijk via deze quilt bij gekomen.
Ik was lange tijd een van mijn oorbellen kwijt en vond deze terug onder de poot van mijn nachtkastje geplakt. Toch goed om zo af en toe meubels op z'n kop te zetten. Op dat moment was er de oproep voor miniatuurquiltjes van het Quiltersgilde  met het thema "Vakwerk" voor de TT in Sittard.
Dus dat werd dit quiltje waarbij de oorbel het motief van het vakwerk werd op een huisje zoals je veel in Cornwall ziet. Ik had de oorbellen gekocht in Padstow aan de westkust van Cornwall, Groot Brittannië. Leuk havenstadje waar de Tv kok Rick Stein woont bekend van zijn visrecepten en de Cameltrail wandeling te lopen is over een oude spoorrailbaan.

Ik was zo blij de oorbel weer terug te vinden, ik neem  elke vakantie een paar liefst Keltischmotief oorbellen mee als herinnering aan de mooie plekken waar ik ben geweest, dat het motief er 2 x op voorkomt. als vakwerk in het gebouw maar ook bijna wegwapperend als motief op het gordijn.

 
 
Deze miniquilt was mijn eerste miniquilt en hing  op de Miniatuurquilts TT van het Gilde in Sittard. Daar zag ik ook het werk van een andere Hilversumse. Opgezocht in het telefoonboek. 2 adressen met die naam dus maar een kaartje naar de 1e gestuurd. En Hilde van Schaardenburg belde op dat ze het leuk vond om elkaar te ontmoeten. En zo kwam ik vlak daarna in de De-Uitdaging en die bestaat sinds mei al weer 5 jaar. Vorige week was ik "Blog van de week" bij het quiltersgildeblog en kan ik zien in de statistieken dat er 220 maal naar mijn blog is gekeken. Heel leuk, jammer dat er maar 1 persoon iets heeft geschreven als reactie op mijn blog en 3 reactie op het blog van het gilde. Het maakt nieuwsgierig naar wie er allemaal kijkt op het blog. Ik vind het leuk als men reageert.

 
Keltisch Vakwerk: quilt, 20 x 30 cm  made for the miniture exhibition of the Quiltersgilde in Sittard some years ago. I lost one of my earrings, bought in Padstow, Cornwall U.K. and found it just in the time the Dutch Quiltersgilde had the theme Vakwerk. Because I was happy to find my earring back I used the pattern for the quilt. It is my first quilt and the pattern is on the wall and on the almost blown away curtain. I met Mia of our quiltgroup this week and we were talking about our quilts now and in the past and that's why I show this quilt now. It was my first quilt that let to the meeting with  Hilde and by that I joint the internet quiltgroup www.de-uitdaging.blogspot.com . My blog was "Blog of the week" last week at the Quiltersgildeblog and I had 220 pageviews. Only 1 person wrote a reaction. It makes curious who the rest of the pageviewers were. 

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een leuk verhaal Marjo. En de reacties zijn er inmiddels meer. Volgens mij ben ik meestal de eerste die reageert, op het blog van het Gilde. Veel mensen kijken maar niet iedereen laat een reactie achter. Wel jammer, want het gilde heeft meer dan 14.000 leden!

Ineke zei

Ik ben ook eens "Blog van de week" geweest. De statistieken schieten als een pijl omhoog en je wordt er idd nieuwsgierig van. Ik denk dan maar: leuk dat zoveel mensen het gezien hebben.

Anoniem zei

Mooi verhaal over jouw quilt en de oorbel. Leuk die Keltische motieven.